Případová studie – Jak vydělat na PPC reklamě?

Přibližná doba čtení: 6 min

Kolik lidí má rádo psy? Skoro všichni. A kde najdeme ty, kteří by si rádi koupili naší osvědčenou veterinární kosmetiku? Hledat je nebudeme, najdou si nás sami!
S naším klientem VeterinarniKosmetika.cz jsme podrobně prošli všechny produkty a hned jsme věděli, že spolupracujeme se špičkou v poskytování kvalitních prostředků pro blaho psů a koček. V tu dobu se firma zaměřovala hlavně na velkoobchodní prodej psím salonům (strojky, nůžky, šampony, bylinné přípravky na nemoci aj.).
“Říkali jste, že nabízíte kompletní řešení, e-shop, prodej. Takže mě zajímá, jak začneme vydělávat?”

www.VeterinarniKosmetika.cz se stará o blaho všech domácích mazlíčků. Děkujeme za spolupráci.

“A jak ty PPC fungují?” tázal se nás klient

Jste ve správný čas na správném místě. Vždycky. Kdokoliv bude v České republice hledat vaše zboží – psí šampón, nůžky na psy – a použije k hledání internetový vyhledávač (Google, Seznam), tomu se objeví vaše reklama přímo na vyhledávané slovo. A za reklamu platíte až ve chvíli, kdy na vaší reklamu uživatel klikne.


PPC tedy znamená v překladu platba za kliknutí (pay per click).  Tak moc je to jednoduché. Tohle je náš návrh na zvýšení vašich tržeb, řekli jsme odhodlaně. “A funguje to?” zeptal se nás klient.

Znáte rčení “Pomalu, ale jistě”? Tak vynechte část “pomalu”

S Veterinární kosmetikou jsme se dohodli, že začneme na obou největších vyhledávačích v ČR – Google a Seznam. Aby nemusel klient riskovat velké peníze, navrhli jsme základní nastavení kampaně a kredit 5000 Kč. K tomu naše správa, díky které dostaneme optimalizací z reklamní kampaně co nejvíce. Cena za samotnou reklamu se pak odvíjí od segmentu podnikání.

PPC reklama grafiky

Zobrazíte se na prvních třech místech ve vyhledávání

Raketový start na novém trhu

Veterinární Kosmetika prodávala primárně psím salonům jako velkoobchod. My vytvořili nový e-shop veterinarnikosmetika.cz, na který bylo nyní snadnější směřovat zvolenou PPC  reklamu. Díky PPC kampani jsme vstoupili na nový trh pro koncové zákazníky. Každé klíčové slovo má jinou cenu za proklik. Uvedené ceny produktů, které jsme prodávali, jsou smyšlené kvůli ochraně podnikání našeho klienta. Ostatní cifry – procenta, ceny za proklik, jiné metriky jsou reálné.
A takto například funguje prodej vašeho zboží na Google:

  • Pokud by byla cena za vyhledávání slova “šampon pro psy” 2,5 Kč za proklik, měsíčně by Veterinární Kosmetika za tento kredit dostala na svůj web 2000 zákazníků. Ti už “šampon pro psy” hledají a jsou ve fázi nákupu. To je 2000 potenciálních objednávek měsíčně.
  • Při přibližné ceně 400 Kč za šampon a za předpokladu, že 3 % zákazníků z reklamy nakoupí (60×400), vydělá kampaň první měsíc 24 000 Kč.

To je téměř 5x větší výdělek z reklamy než investice do kreditu reklamy.
A přesně to se nám první měsíc podařilo.
První úspěšný měsíc za námi, co se ale bude dít za dalších pět?

PPC vydělávají, ale pozor na souvislosti

Byl listopad a my jsme znásobili tržby o 26 %. Za první měsíc. 35 % všech nákupů na eshopu Veterinární Kosmetiky šel nyní z placené PPC reklamy. My dostáli svého slova, klient byl spokojený, prostě dobře odvedená práce. Ale!

Přišel leden a nám všechna čísla klesla. Najednou bylo objednávek z PPC kampaně téměř o ⅓ méně. Co se děje?
Každé zboží má svou sezónu (letní pantofle, zimní bundy) a všechny prodeje bývají ovlivněny událostmi v průběhu roku. Předvánoční horečky, srpnová okurková sezóna. Tím, že je každý produkt či služba jiná, se mění i výkonnost PPC reklamy. Naši marketingoví odborníci toto ale dobře věděli, proto jsme se ničeho neobávali a bát se nemusel ani náš klient.

Věděli jsme, že se vrátíme rychle zpátky do sedla a o to víc budeme růst.

Zachovejte klid a peníze přijdou

Už v únoru jsme se začali vracet zpět do vítězného sedla. Od zmiňovaného listopadu, kdy jsme s placenou reklamou první měsíc začali, jsme zvedli tržby z placené reklamy o 34 %. 

Zaměřili jsme se na postupné rozšiřování PPC kampaně. Oťukali jsme si segment veterinárních přípravků na českém trhu a zjistili, co si můžeme dovolit.
Po vytvoření kontinuálně výdělečné základny produktů jsme se pustili do rozsáhlejší práce s Google nákupy.

Pár měsíců optimalizace a podařilo se nám snížit cenu konverze téměř o polovinu – Kdybychom platili 100 Kč za jednoho kupujícího zákazníka, po optimalizaci jsme cenu stáhli na 50 Kč.

Nákupy v google vyhledávání

V květnu jsme oproti začátku kampaně (listopadu) zvedli tržby z placené kampaně o 125 % a počet nákupů z PPC kampaně 3x vzrostl. Podívejte se na graf květen 2019 versus květen 2020. Již v roce 2019 probíhaly u klienta drobné pokusy o placenou PPC reklamu. Meziroční nárůst tržeb po naší správě? Přilepšili jsme si o více než 1700 %.

Abychom zasáhli větší množství možných zákazníků, museli jsme zvednout i kredit, za který reklamu nakupujeme. Naštěstí zde platí “více peněz, více muziky”.

Meziroční zvýšení tržeb o více než 1700 % z PPC reklamy

Jak vydělat na PPC reklamě v bodech

A takhle to tedy probíhá, pokud se rozhodnete nabízet své služby či produkty skrz reklamu ve vyhledávačích:

  • Podle služby / produktu vyhodnotíme, jestli je daný typ podnikání vhodný pro Google reklamu ve vyhledávání (pokud se např. jedná o úplně nový produkt, který nikdo nezná, je vhodnější jiný typ reklamní kampaně)
    VeterinarniKosmetika.cz byl v tomto ohledu skvělý kandidát.
  • Dále jsme vybrali vhodné služby či produkty, na které reklamu vytvoříme – analýzou klíčových slov tak nalezneme zákazníka přesně ve chvíli, kdy hledá naše zboží či věc jemu podobnou.
  • Do začátku jsme investovali  zhruba 15 000 Kč. 10 000 Kč na vytvoření a správu kampaně a 5000 Kč na kredit, z kterého se platí kliknutí uživatele na vaši reklamu. Kredit a správa se liší podle rozsahu kampaně a možnosti investovat. Zde platí zmíněné pravidlo “více peněz, více muziky”.
  • Na e-shopu VeterinarniKosmetika.cz jsme za první měsíc znásobili tržby o 26 % a 35 % všech nákupů online přicházelo právě z PPC reklamy.
  • Za 7 měsíců jsme od začátku kampaně (listopad – květen) zvedli tržby z placené reklamy o 125 %. To vše správnou optimalizací.
  • V roce 2019 měl náš klient nastavenou základní PPC kampaň ve vyhledávači Seznam.cz, která tak nějak fungovala. V roce 2020 jsme ve stejném období zvedli přímé tržby z reklamy o 1700 %.
  • I reklama je o vzájemné důvěře a proto jsme rádi, že s námi náš klient úzce spolupracuje a konzultuje podnikatelské činy, které můžeme efektivně komunikovat.

A protože náš klient ze společnosti  VeterinárníKosmetika.cz rozumí byznysu velmi dobře, již od začátku jsme se dohodli, že zabereme široké spektrum marketingového mixu – mimo PPC kampaně spolupracujeme také na správě Facebookové reklamy a na e-mail marketingu.  Dokážeme se tak postarat o klienty v širokém spektru a lépe chápeme jejich potřeby, které nám pomáhají nadále upravovat naši komunikaci, aby byl zákazník spokojený a klient prosperoval. Dokážeme tak zákazníky oslovit ve více kanálech a navázat s nimi bližší vztahy.

Pokud by vás zajímalo, jestli takto můžete začít vydělávat i vy, napište nám a my vám zdarma odhadneme možnosti PPC reklamy.  

Chcete návrh PPC kampaně zdarma?

Kontaktujte nás, my se vám brzy ozveme zpět a navrhneme s vámi výdělečnou PPC kampaň.

CHCI PPC REKLAMU
2020-09-04T15:25:28+02:002. 6. 2020|