Podnikání a internet, tyto dva pojmy k sobě neoddělitelně patří, protože kdo chce mít zakázky, neobejde se bez webových stránek. Není žádným tajemstvím, že se drtivá většina produktů i služeb vyhledává právě na internetu. Mít web ale neznamená mít vyhráno. Aby se z něho stal skutečný zdroj zakázek, je potřeba, aby splňoval určité požadavky.

Poradíme vám 8 tipů, jak vytvořit web, který prodává.

1 Zvolte jednoduchou doménu

Doména je alfou a omegou každého webu. Měla by být snadno zapamatovatelná, nejlépe krátká a bez jakýchkoliv pomlček, které mohou pouze zmást. Dnes je již dávno prolomen mýtus, že je potřeba dávat do názvu domény klíčová slova. Přínos pro SEO tím nezískáte, raději spárujte název domény s názvem firmy či jejími iniciály.
Alza.cz, Aukro.cz, KB.cz, Bazos.cz či Favi.cz – velcí hráči na trhu vědí, že krátký a snadno zapamatovatelný název domény znamená velké plus.

2 Postarejte se, aby lidé hned poznali, co nabízíte

Při návštěvě webu je zapotřebí, aby uživatel hned poznal, čím se zabýváte. Pokud děláte elektroinstalace, opravy počítačů či třeba stavební práce, mělo by to být patrné hned při prvních sekundách návštěvy. Dle studie provedené společností Yahoo se uživatelé ze všeho nejdříve soustředí na obsah v levém horním rohu obrazovky, drtivá většina webů do této části umísťuje své logo. Pokud zde své logo nemáte, nebo z něj není patrné, co je předmětem vaší činnosti, soustřeďte se dále na střed obrazovky. Trefné titulky či obrázky vašim potenciálním klientů ihned napoví.

Pokud předmět vaší činnosti nebude patrný na první pohled, uživatelé si náhle nemusí být jistí, jestli jsou na správném místě a mohou web kvůli tomu opustit.

3 Přidejte detailní popis vašeho produktu či služby

Pokud poskytujete jakékoliv služby nebo produkty, dbejte na jejich detailní popis. Nabízíte úklid? Nezapomeňte uvést ceník, ve kterých lokalitách působíte, jaké druhy prostorů uklízíte, jaké používáte stroje/prostředky, kolik pracovníků máte k dispozici aj. To samé platí o produktech.

Raději se nespoléhejte na to, že vás budou potenciální zákazníci pro více informací kontaktovat. Je potřeba počítat s tím, že lidé jsou od přírody líná stvoření a na internetu je pravděpodobně hned několik firem, které nabízejí podobné produkty či služby jako vy. Snadno se tedy může stát, že se váš potenciální zákazník rychle přesune na web vašeho konkurenta, který mu naservíroval všechny potřebné informace na stříbrném podnose a návštěvník webu tak musel vynaložit o poznání menší úsilí na to, aby zjistil, co ho zajímá.

Umíme jak webové stránky, tak i e-shopy. Už jste viděli naše poslední přírůstky? Podívejte se na ně v našich referencích.

4 Čerpejte zákazníky z více kanálů

Největší počet uživatelů proudí na většinu webových stránek z internetových vyhledávačů. Ne nadarmo se ale říká, že pokud chcete schovat mrtvolu, zakopejte ji na druhou stránku Googlu. Proč? Většina uživatelů se na druhou stránku výsledků vyhledávání totiž vůbec nedopracuje. Proto je důležité zapracovat na SEO, tedy optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Pokud je toto téma pro vás španělská vesnice, raději se svěřte do rukou někomu, kdo této oblasti rozumí, třeba nám.

Zákazníci vás ale nemusí najít pouze ve vyhledávání, mohou se o vás dozvědět na sociálních sítích. Sociální sítě můžete využívat nejen ke své další propagaci pomocí placených reklam, ale i k přímé komunikaci se zákazníky v komentářích pod příspěvky, fotografiemi či videi. Velmi populární je využití chytrých pluginů, pomocí kterých můžete vypisovat své příspěvky z Instagramu či Facebooku přímo do prostředí vašich webových stránek. Ať už stavíte domy, děláte tetování nebo třeba vyrábíte nábytek, sociální sítě jsou skvělým místem, kde se můžete pochlubit referencemi.

Za zmínku také stojí PPC reklamy, ať už na Googlu, Skliku či právě Facebooku, za které platíte pouze v případě, když na ně uživatel klikne. Díky těmto reklamám se právě váš e-shop či web zobrazí uživatelům v okamžiku, kdy hledají produkt z vaší nabídky. Nechceme se chlubit, ale PPC reklamy umíme také, jsme vám tedy případně k ruce.

5 Zvýrazněte důležité informace

Klient nevidí váš ceník nebo nemůže dohledat důležité informace o vaší službě? Důležité informace neváhejte zvýraznit, dát je větším písmem, tučně, podtrhnout je nebo je jinak lépe zviditelnit, aby byly návštěvníkům lépe na očích.

Není nic horšího, než hledat důležité informace v jednom souvislém bloku textu. Proto je také dobrý nápad doplnit důležitý textový obsah o obrázky a ikonky, které ho hezky doplní. Snažte se také efektivně pracovat s prázdným místem –⁠ prezentujte například důležité informace v oddělených odstavcích či boxech, čímž je vizuálně oddělíte od zbytku. Dalším nezanedbatelným faktorem je také dostatečný kontrast textu v porovnání s podkladem. 

5 Zaměřte se na rychlé načítání a responzivní design

Snad nejvíce obtěžující vlastností jakéhokoliv webu je jeho dlouhé načítání. Pokud se váš web načítá až desítky sekund, nevěřte tomu, že návštěvníci budou trpělivě čekat, než se jim veškerý obsah zobrazí. Nejčastější chybou webových stránek jsou stále příliš velké obrázky, které načítání zpomalují. Zkuste se tedy nejdříve zaměřit na ně.

Většina uživatelů dnes používá k surfování po internetu své mobilní zařízení, stejně tak je tedy rušivým prvkem neresponzivní design. V současné době je design optimalizovaný pro všechny rozměry displejů naprostým základem.

7 Implementujte online podporu/chat

Online podporu můžeme vidět na stále větším množství webů. Je v pořádku, že je na vašem webu sekce s kontaktními údaji, přesto je online chat něčím, co zákazníci rádi využijí. Mohou zde snadno a rychle položit svůj dotaz a buď získat rychlou odpověď nebo zanechat email a dostat ji hned, jak to bude možné.

8 Přidejte multimediální obsah

Nic nedokáže odradit tak, jako web bez multimediálního obsahu. Ať už se věnujete čemukoliv, zajisté můžete pořídit fotografie nebo videa, které budou ukazovat vaše reference, produkty nebo to, jakým způsobem pracujete. Multimediální obsah je na webu velmi žádaný a může pro vás znamenat větší množství zákazníků.