SEO optimalizace webu – Jak dosáhnout na přední příčky na Google a Seznam

Přibližná doba čtení : 5 min.

Zobrazit se ve správný čas na správném místě je umění. Chtěli byste, aby někdo našel právě vaši webovou stránku? Právě k tomu slouží tzv. SEO – Optimalizace pro vyhledávače (Search Engine Optimization). Za touto technologií je systém, který není tak těžké pochopit, a díky tomu i správně využít. Podívejte se s námi, jak na to v pár jednoduchých krocích.

Kdo určuje pozice ve vyhledávači, na kterých se zobrazujete?

Představte si internet jako obrovskou virtuální knihovnu. Pokaždé když něco hledáte, přijdete za paní knihovnicí a zeptáte se jí: “Kde najdu Klíčové slovo. V našem případě zosobňuje knihovnice vyhledávač (Google, Seznam, Bing, Yandex), do kterého vkládáte svůj dotaz.

A stejně jako mají systém v knihovnách, tak má vyhledávač svůj komplexní systém, jak najít ty nejrelevantnější webové stránky k vašemu tázanému klíčovému slovu.

Protože je web obrovská síť informací, mají vyhledávače na pomoc tzv. crawl boty. Virtuální roboty připodobňované k pavoučkům, kteří se po této internetové síti prochází a sbírají informace ze všech webových stránek.

Tyto pavoučky (crawl boty) zajímá spousta informací. Například jak moc je váš web uznávaný ostatními weby, tomu se říká off-page SEO.
A zajímá je, co jim o své stránce řeknete vy. Podle toho pak spojí váš obsah s klíčovým slovem, které zadá do vyhledávače uživatel (on-page SEO).

Obecně existují desítky faktorů, podle kterých vás vyhledávače indexují. Dalšími hlavními jsou technická stránka webu, rychlost načítání, budování odkazového portfolia a další.

Jak tedy dosáhnout toho, aby lidé našli vaše webové stránky, když hledají zrovna to, co nabízíte?

 

Důležitý je kvalitní obsah

Čím relevantnější bude váš obsah k hledané frázi, tím lépe ho budou vyhledávače indexovat (zahrnovat do vyhledávání). Pokud lidem nabídnete opravdu to, co chtějí, budou vaše stránky navštěvovat často a trávit na nich více času. A to se vyhledávačům líbí.

Tvořte svůj obsah tak, aby :

  • Edukoval, pobavil, přinesl důležité informace
  • Obsahoval přiměřený počet vhodných klíčových slov (Nepřehánějte to, ale podle něčeho se vyhledávač orientovat musí)
  • Byl originální! Nekopírujte něčí tvorbu, vyhledávače to poznají a penalizují vás za to
  • Byl správně naformátovaný. Pište text stručně, úderně, rozlišujte důležitost ztučněním, formátujte

Obecně vzato tvořte zajímavé věci, které budou vašim potenciálním zákazníkům nápomocné. Vše dělejte přirozeně, ale myslete na to, že vyhledávač je také jen stroj, proto je nutné mu správnou dávkou klíčových slov poradit, že zrovna váš text je ten nejrelevantnější.

Je-li vše v pořádku s vaším obsahem, je čas zaměřit se na techničtější stránku SEO. Správným nastavením html prvků ukážete vyhledávačům, že víte, co děláte. Ty vás za to umístí na vyšších pozicích ve vyhledávání.

Základní pravidla SEO jsou velmi jednoduchá

Ve vašem redakčním systému si můžete sami snadno upravit dále zmiňované prvky (tagy). Důsledným vyplněním správných tagů dáte vyhledávačům informace, které potřebují, aby vás správně zaindexovali.

1. Titulek (Title)

Titulek stránky je text, který se zobrazí jako nadpis vaší stránky ve vyhledávání. Měl by výstižně shrnout obsah dané stránky a také by měl být pro každou stránku originální.

Používejte úderné a lákavé titulky. Využívejte čísla, pomáhají při poutání uživatelovi pozornosti.

2. URL adresa stránky

www.stránka.cz/URL – URL Adresa by musí být jednoduchá a čitelná 

  • špatná URL adresa www.stránka.cz/SEO.php?&id=5724&lang=eng&user=a984cd9ae
  • správná URL adresa www.stránka.cz/jak-na-SEO

3. Meta description – popis obsahu stránky

Meta popisek nabízí možnost popsat v pár větách, co za obsah uživatel na vaší stránce nalezne. Meta tag se dokáže sám generovat, to je ale velmi nevhodné řešení. Vyplňte ho lákavým textem, kterým vyvoláte v uživateli tendenci kliknout na váš odkaz.

Přidávejte do svých meta description klíčová slova. Vyhledávače tyto slova zvýrazňují, což zvyšuje šanci, že si vás uživatel všimne.

4. Nadpisy

Nadpisy slouží primárně ke strukturování textu, což je důležité pro přehlednost a pohodlnost čtení. Mimo to jsou tyto tagy také kontrolovány crawl boty. 

  • H1 je pro vyhledávače v rámci SEO nejdůležitější, je to nadpis vaší stránky, který by měl být poutavý a informačně výstižný. Neměl by být na dané stránce víckrát než jednou.
  • H2,3,4 … můžete hierarchicky používat jako podnadpisy.

5. Alt tag – alternativní texty obrázků

Této kategorii je přiřazována čím dál tím větší váha. Žijeme ve vizuální době, proto je většina webů obohacena o spousty obrázků. Ty vyhledávač neignoruje, ještě je ale nedokáže stoprocentně rozpoznat, a tak používá Alternativní text, který obrázek popisuje. 

Vyplňte Alt tag relevantním textem. Mnoho lidí dnes vyhledává skrz obrázky, je tedy možné, že při správnem pojmenování naleznou právě vaše zboží nebo službu.

Dávejte si také pozor na velikost obrázků. Ta ovlivňuje rychlost načítání vašich stránek. Čím rychlejší načítání, tím radši vás vyhledávače budou mít.

Alternativní text avada

6. Interní linkbuilding – navigace

Ve chvíli, kdy indexovací pavouček dorazí na vaši stránku, potřebuje vědět, kam má jít, aby probádal celou webovou prezentaci. K tomu používá vaše interní webové odkazy.


Máte-li komplexnější web, je nutné mít jeho vnitřní strukturu provázanou odkazy. To znamená, že by na sebe měl obsah jednotlivých stránek rozumně odkazovatNavíc tím vyhledávačům ukazujete, která část vaší webové prezentace je nejdůležitější. V nejlepším případě pak díky prolinkování na další stránky tráví uživatelé více času na vašem webu.

A jakým SEO technikám se vyhnout?

Existuje takzvané “black hat SEO”, techniky, které váš web uvrhnou do zapomnění, kde vás už žádný potenciální zákazník nenajde.
Dvě hlavní pravidla, kterými se můžete vždy řídit:

  • Nekopírujte cizí obsah – vyhledávač to zjistí a silně vás penalizuje
  • Nevycpávejte web klíčovými slovy – používejte přirozené množství, jinak vás vyhledávač znovu odhalí a potrestá špatnou indexací

Shrnutí on-page optimalizace pro vyhledávače

Shrneme-li si krátce vše, co jsme zmínili, existuje šest hlavních prvků, které si dokážete bez problémů nastavit sami. K tomu přidejte tvorbu kvalitního obsahu a zvládli jste většinu on-page SEO prvků, které je možné si upravit.

Nicméně i tato disciplína internetového marketingu spolkne hodně času a systematické práce a existuje mnoho dalších faktorů, které značně ovlivňují vaši pozici ve vyhledávání a celkové optimalizaci webu pro vyhledávače.
SEO se skládá z vnějších odkazů na stránku, technické funkčnosti webu, rychlosti načítání a dalších desítek prvků, na kterých je nutné pracovat.

U nás ve 4WORKS se na SEO praktiky specializujeme. Víme, jak co nejefektivněji využít všech prvků on-page i off-page (které jsou stejně důležité jako on-page) optimalizace a dosáhnout tak vysokých pozic v Google a Seznam vyhledávačích.

Rádi se o své zkušenosti podělíme, pokud byste ale chtěli profesionální pomoc, neváhejte nás kontaktovat.

Kontaktujte nás pro SEO služby

Kontaktujte nás a domluvíme se na návrhu optimalizace vašeho webu pro vyhledávače (SEO).

MÁM ZÁJEM O SEO
2019-10-24T10:57:53+01:0015. 10. 2019|