O klientovi

Společnost Gaplis je prodejcem potřeb pro pěstování rostlin. Primárně se v Gaplis vždy orientovali spíše na offline prostředí, kde se jim velmi dařilo. Online prostředí a to konkrétně reklamě na Google se tolik nevěnovali. Dlouhodobě se potýkali s neefektivní reklamní strategií, nedařilo se jim zvyšovat návratnost investic do reklamy a online prodej stagnoval. Proto oslovili nás, abychom jim s tímto problémem pomohli.

Jaké byly cíle?

Case-Study-MARKETING-GAPLIS

Strategie

Rozšíření cílení na všechny produkty

1
Původní stav
  • Cílení reklamy bylo omezeno na určité kategorie produktů.

2
Změna
  • Rozšíření cílení na všechny produkty v produktovém feedu.

3
Výsledek
  • Širší základna pro efektivní propagaci a maximalizace potenciálu kampaně.

Prvním krokem byla úprava strategie cílení reklamy na základě produktového feedu, což je datový soubor, nejčastěji ve formátu XML, který obsahuje informace o produktech (název, kategorie, prodejní cena, skladovost atd.), které v e-shopu prodáváte.

Díky rozšíření cílení na všechny produkty a eliminaci omezení na určité kategorie jsme vytvořili širší základnu pro efektivní propagaci.

Ads-report-Gaplis

Úprava Pmax kampaně

1
Původní stav
  • Kampaň využívala textové a obrazové podklady.

2
Změna
  • Odstranění podkladů a zaměření na reklamy v nákupech.

3
Výsledek
  • Eliminace zbytečného utrácení a koncentrace na konverze.

Dalším krokem bylo odstranění veškerých textových a obrazových podkladů a využití tak možnosti „holého“ Pmaxu bez podkladů, tedy zacílení Pmax pouze na reklamy v nákupech, které můžete znát z vyhledávání úplně nahoře na stránce s výsledky, když vyhledáváte nějaký konkrétní produkt. Tato úprava umožnila zaměřit se výhradně na konverze a eliminovala tak spendování kreditu v dalších kanálech, jako je například Search nebo Obsahová síť. Tyto kanály jsme podchytili v samostatných kampaních.

Využití signálů publika pro relevantnější oslovování

1
Původní stav
  • Signály publika nebyly v kampani implementovány.

2
Změna
  • Doplnění výkonných klíčových slov, webů konkurence, zájmových publik a remarketingových publik.

3
Výsledek
  • Relevantnější oslovování potenciálních zákazníků a maximalizace návratnosti investic.

Pro využití veškerého potenciálu, co nám Pmax kampaň nabízí, jsme doplnili předtím prázdné signály publika.

Implementovali jsme signály jako jsou výkonná klíčová slova z historie účtu, weby konkurence, relevantní zájmová publika a v neposlední řadě, jsme využili propojení Google Ads s GA4 a vytvořili jsme remarketingová publika (uživatelé, kteří historicky již navštívili web inzerenta), která jsme do kampaně také přidali.

Ads-report-Gaplis

Kontrola rozpočtu pro zajištění efektivity

1
Původní stav
  • Zavedení kontroly rozpočtu a zajištění, že kampaň neutratí více, než byl stanovený měsíční budget.

2
Změna
  • Zavedení kontroly rozpočtu a zajištění, že kampaň neutratí více, než byl stanovený měsíční budget.
3
Výsledek
  • Efektivní alokace investic a dosažení optimálního poměru ceny a výkonu.

Konečným krokem bylo přepnutí kampaně na automatickou strategii Maximalizovat hodnotu konverze. Bez stanovení cíle návratnosti reklamy (tROAS) jsme kampani poskytli volnost, aby mohla dosáhnout svého maximálního potenciálu. Kontrolou rozpočtu jsme zajistili dostatečné finanční prostředky pro účinné doručení výkonu a také to, že kampaň neutratí více, než byl smluvený měsíční budget.

Výsledky

1. Zvýšení tržeb o 2500 %

Díky zaměření na produktový feed a optimalizaci kampaně Pmax se nám podařilo dramaticky zvýšit počet konverzí (ze 4 na 38) a efektivně tak navýšit prakticky nulové tržby z e-commerce (z 2 201,- na 60 500,-).

1. Zvýšení tržeb o 2500 %

2. Zvýšení povědomí o značce

Díky nastaveným kampaním se značka Gaplis stala viditelnější pro širší publikum. Od úpravy kampaní se návštěvnost webu skrze reklamu desetinásobně zvýšila.

Velké zlepšení v návštěvnosti jsme zaznamenali i z Directu (přímá návštěvnost), kde byl nárůst o 880 %.

Zvýšení povědomí o značce

Závěr

Spokojenost klienta s naší prací je pro nás prioritou a těší nás, že jsme splnili jeho očekávání. Díky dosažení stanovených cílů si od nás Gaplis nově nechává spravovat i SEO kampaně. Kromě Google Ads klientovi také spravujeme i zbožové srovnávače na Heurece, s nimiž je taktéž spokojen.

Jsme přesvědčeni, že i nadále budeme s Gaplis úzce spolupracovat a dále rozvíjet jeho online marketingovou strategii tak, abychom dosáhli ještě lepších výsledků a pomohli mu naplňovat jeho obchodní cíle.

GAPLIS.cz - NÁHLED WEBU - eshop
GAPLIS.cz - Performance Max

Co je to kampaň Pmax?

  • Pmax kampaň v Google Ads je nový typ kampaně, který umožňuje zobrazovat reklamy ve všech dostupných kanálech platformy, jako je Vyhledávání, Nákupy, YouTube, Discovery (kanál Objevit), Gmail a Mapy.
  • Využívá strojového učení k optimalizaci nabídek a umístění reklam s cílem maximalizace konverzí nebo jejich hodnoty.
  • Umožňuje využít signály publika, jako jsou klíčová slova, weby konkurence, zájmová publika a remarketingová publika, pro relevantnější oslovování potenciálních zákazníků.
Pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji.

Posuňte svůj byznys o úroveň výš! Uděláme Vám PPC audit zdarma.

  • info@4ws.cz
  • +420 721 664 064

Vložením osobních údajů souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.