O MOTORGAS

Firma MOTORGAS byla založena v roce 1992. Zakladatelé firmy inspirovali vlastní projekt zkušenostmi nabytými při vývoji prvních českých plynových motorů značky ČKD. Dodnes je MOTORGAS zejména technicky orientovanou firmou těžící z hlubokých českých inženýrských a strojírenských tradic.

MOTORGAS se soustřeďuje na plynové motory a výrobu kogeneračních jednotek. Nejvíce výrobků této firmy najdete na území střední a východní Evropy – v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, ale také v Litvě nebo Rusku. V posledních letech však převážil export na nejvyspělejší světové trhy do zemí západní Evropy a USA.

Původní webové stránky

Design původních webových stránek nelze konstruktivně hodnotit, je viditelně velmi starého data. Velmi jsme však museli ocenit kreativitu původního designéra a – což myslíme v tom nejlepším slova smyslu – jsme se museli trochu pousmát nad animovaným nadpisem a ikonkou, které nám připomněly staré zlaté časy, kdy byl webdesign v podstatě v plínkách 🥰.

Obsahově byl původní web členěn poměrně tradičně, bylo zde použito mnoho obrázků a krátkých textů, takže celkově působil pro návštěvníky vcelku přehledně. Ani jako u ostatních starých webových stránek našich klientů, které bychom nazvali již historickými, nepřekvapí to, že obsah nebyl ani v nejmenším přizpůsoben pro zobrazení na současných mobilních telefonech.

Naše cíle byly jasné:

1

Design odpovídající současným standardům

2

Redukce obsahu na délku

3

Přizpůsobení obsahu všem zařízením

A jak se nám redesign povedl?

Vše na jednom místě

První, nad čím jsme se zamýšleli, byla struktura celého webu. Potřebujeme opravdu tolik podstránek?

Klient si přál na web umístit velmi skromné množství obsahu, řekli jsme si tedy, proč nemít všechno rovnou po ruce. Všechny informace tedy najdete na jedné stránce, přičemž na jednotlivé tematické části je uživatel navigován prostřednictvím horního menu připevněného v horní části okna.

Jak jsme si pohráli s designem?

Design bez zbytečností

V rámci designu byla jako podklad použita bílá barva. Jako barvy doplňkové jsme zvolili malinově červený a tmavě modrý odstín, které klient využívá již na svém druhém webu. Právě těmito barvami jsme zvýraznili nejdůležitější sekce a prokliková tlačítka.

Napříč jednostránkou je pracováno s fotografiemi ztrácejícími se do stran a barevnými přechody, což celkový vizuální výsledek zjemňuje.

Čistý design

Přehlednost

Výrazná typografie

Jednostránka? A nebude moc dlouhá?

Na délce stránky jsme šetřili

Jeden z našich cílů bylo uživatele nezahlcovat kvanty informací na první dobrou, a tak místo abychom v sekci Kogenerační jednotky umístili tabulky pod sebe, využili jsme námi naprogramovaných překlikávacích záložek. Pro jednostránkový web je to velmi vhodné řešení zejména proto, že uživatel není nucen sáhodlouze scrollovat a může si v případě zájmu zjistit více informací k danému tématu v rámci jedné krátké sekce.

Klient má navíc možnost v případě zájmu možnost jednoduše přidávat záložky další.

0%
délka 1 návštěvy

A čemu jsme tím vším prospěli?

Obecně jsme vytvořili web, na který se hezky dívá. Jaký měla ale naše práce kromě toho přínos pro jeho návštěvníky? Především takový, že si mohou web prohlížet kdekoli a čímkoli. Web je totiž přizpůsobený k zobrazení v jakémkoli standardním prohlížeči a na všech aktuálně používaných zařízeních.

Responzivita webu, tj. přizpůsobení jeho zobrazení pro mobilní zařízení, je v dnešní době klíčová. Je obecně známo, že uživatelé při nedokonalé responzivitě web rychle opouští, našemu klientovi jsme tedy vylepšili délky návštěv odhadem o 33 %.

Shrnuto a podtrženo

Čistý design

Jednostránka

Interaktivní obsah

Perfektně responzivní

V dnešní době absolutní nutnost, ale u spousty webů žádná samozřejmost

Líbí se Vám, co vidíte? Ozvěte se nám!

Podívejte se blíže

Přestože se jednalo o projekt spíše menšího rozsahu, práce na něm celý tým velmi bavila. Předělávat web, který je, bez urážky řečeno, „prehistorický“ je vždycky zábavné už proto, jak velkého rozdílu dosáhnete a tím i jak velký přínos svému klientovi přinesete.

Firma se teď může pyšnit profesionálním webem, který ji bude navenek skvěle reprezentovat a dopomůže jí tak k větším zakázkám od významných klientů.

Tomáš Michalčík

Projektový manager
4WORKS Solutions

Posuňte svůj byznys o úroveň výš! Uděláme Vám PPC audit zdarma.

  • info@4ws.cz
  • +420 721 664 064

Vložením osobních údajů souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.