Přibližná doba čtení: 5 min

Podnikáte nebo chcete vytvořit webovou stránku jako svou osobní vizitku? Důležité je definovat, na co web potřebujete. A kolik nový web stojí? Cena se odvíjí od dvou základních věcí – cíl webu (jeho obsah + funkce)a kdo ho vytvoří.

Kolik u nás přibližně stojí webové stránky?

1

5-10

10 a více

základní

prémiová

chci něco extra

Obsah *

Cena podle toho, na co budete web využívat

Na začátku je pro vás i pro webdesignera nejdůležitější, abyste si ujasnili cíle a obsah webu. Jak na to?

Ušetříte čas i peníze, pokud se připravíte

Webdesigner ví, jaké jsou trendy a jak vše poskládat dohromady, od vás potřebuje hlavně informace a představu o očekávaném výsledku. Mezi zásadní podklady patří texty, reference a další podstatné informace o vašich službách. Dále idea o tom, jak by měl web vypadat a co by měl splňovat, a otevřená komunikace s tvůrcem webu, která urychlí celý průběh.

Když budou všechny tyto body připraveny, ušetříte čas i peníze za administraci a zdlouhavé domluvy.

Stále tápete? Vyzkoušejte naši kalkulačku ceny webu

Cena tvorby webu závisí na jeho obsahu

Co od svých nových stránek očekáváte? Každé odvětví má své specifikum, jak se na internetu prezentovat, aby obsah webu splnil účel – prezentace, prodej, informování aj.

  • Fotografům, kreativcům a obecně podnikatelům, u kterých je důležité, jak výsledný produkt či služba vypadá, poslouží propracovaná galerie s důrazem na určitý typ designu. 
  • Pakliže jste firma zaměřující se na průmysl, stavebnictví či dopravu, budou pro vaše klienty důležité praktické a technické informace, podané v uživatelsky příjemné formě, kterou snadno pochopí – interaktivní prvky a systematická struktura webu, která zákazníka “povede za ruku”.
  • Potřebujete web jako osobní vizitku například pro ukázku svých služeb? Forma jednostránkového webu odprezentuje, jak chcete své služby na internetu ukázat.

Dále se u webů dají využít různé organizační a komunikační aplikace, systémy vnitřních databází a další funkce, podle kterých se bude cena odvíjet.

Reference Cenzus

Jednostránková designová prezentace

Web vhodný pro základní představení firmy, jejich služeb a uvedení kontaktních údajů

Komplexní webová prezentace

Web s více podstránkami s detaily o firmě, jednotlivých produktech a službách. Může obsahovat i například stránku s nabízenými kariérními pozicemi a blog.

Po ujasnění obsahu webu víme, jaká bude jeho struktura a rozsah. Můžeme tak zhruba odhadnout cenu. Ta ale záleží na druhém hlavním faktoru.

Agentura, freelancer, web svépomocí – jiné ceny, jiné služby

Projděte si výhody a nevýhody jednotlivých možností a sami si udělejte obrázek, které benefity jsou pro vás nejdůležitější. Podle obsahu a volby realizátora se bude odvíjet cena vašeho finálního webu.

1 Agentura

Pokud chcete postavit dům a jste zruční, dokážete to i sami, největší otázkou ale bude, jestli všechno zvládnete správně a jak dlouho vám to bude trvat. Proto si většina lidí na stavbu domu najme profesionální firmu.

Stejně tak je to se stavbou webu u agentury. Každý web se skládá z několika prvků – kódování, design, UX (nastavení dobré uživatelské zkušenosti) a dalších. Agentury skládají svůj tým ze specialistů na jednotlivé obory. Ve výsledku to znamená, že je finální cena webových stránek sice o něco vyšší, ale kvalita finálního provedení je z ostatních možností často nejvyšší.

Oproti freelancerům či “známým”, kteří vám mohou udělat web také, poskytuje agentura komplexní služby v online světě, podpoře obchodu a v dalších oborech. Pokud něco nefunguje, můžete se obrátit na zákaznickou linku. Při jakýchkoliv problémech nebo rozšířeních je s vámi agentura v úzké komunikaci připravena řešit, co je zrovna potřeba.
U freelancerů se může stát, že daná osoba z různých důvodů přestane fungovat, nebo je prostě nedostupná, a vám tak zůstanou na krku všechny úpravy na webu, plus se nemáte na koho obrátit. 

Výhody
  • Skládá se z profesionálů na jednotlivé online disciplíny
  • Poskytne pokročilé funkce (analytika, pluginy, SEO, zabezpečení)
  • Zákaznická podpora v případě jakéhokoliv problému
  • Společnost se o vše postará (legislativa, byrokracie)
  • Díky velkému rozsahu odborností dokáže nejlépe vystihnout vaše potřeby
Nevýhody
  • Platíte za tým odborníků, tudíž je výsledná cena webu o něco vyšší
  • Agentur je na trhu hodně, a ne všechny mají takovou odbornost, jako tvrdí, že mají
  • Web může trvat déle (záleží na “zahlcenosti” a managementu projektů v agentuře)
Přibližná cena

od 20 do 50 tisíc korun
u menších projektů

od 50 tisíc korun výše
za komplexní weby s variabilním obsahem a aplikacemi

Dalo by se říct: „Za více peněz, více muziky“. Agentury mají celý tým na realizaci, ve výsledku dostanete v ceně grafika, analytika, textaře, SEO specialistu a různě zkušené programátory. Ti když dají hlavy dohromady, vznikne propracovaný projekt.

Chcete vědět, na kolik by přibližně vyšel web u nás? Vyzkoušejte naši kalkulačku.

2 Freelancer

V dnešní technologické době existuje mnoho šikovných freelancerů, kteří vám web vytvoří za rozumnou cenu. Často se totiž předhánějí, aby zakázku získali, v důsledků čehož snižují ceny. Výsledný produkt ale nemusí vždy vypadat tak profesionálně jako kvalitní weby, které na internetu vídáte. Na trhu samozřejmě figurují profesionálové, kteří splní svou práci na jedničku. Takový podnikatel na volné noze si za svou práci nechá většinou slušně zaplatit.

Existují portály, kde lze freelancery poptat, zde mají také hodnocení a reference, které mohou dokázat, že je webdesigner opravdu schopný a spolehlivý. Jednotlivec toho nicméně nestihne tolik co tým. Zpravidla bývá více zaměřený na jeden typ vývoje, takže se nedokáže specializovat na danou činnost tak dobře, jako celý tým složený z designerů, textařů, UX odborníků a programátorů.
Obecně je web developer na volné noze vhodný tam, kde se počítá každá koruna. Freelancer se často velmi snaží, protože nasazuje “krk” svůj, namísto “krku” zaměstnavatele.

Výhody
  • Většinou nižší cena za tvorbu celého webu
  • Pečlivost a detailní práce jen na vašem projektu (ne vždy)
  • Domluva s jednou osobou – flexibilita freelancera
  • Webdesignerů na volné noze je na trhu hodně, je tedy z čeho vybírat
Nevýhody
  • Spolupracujete s jednou osobou – web může trvat
  • Jeden člověk často nemá dostatečnou škálu dovedností na nastavení všech potřebných prvků (Texty, UX)
  • Stejně tak vám nemusí pomoci v dalších aktivitách (analytika, marketing…)
  • Na pokročilé funkce budete možná potřebovat více freelancerů
Přibližná cena

od 1 tisíce do 30+ tisíc korun
v závislosti na kvalitě a zkušenostech
freelancera

od 50 tisíc korun výše
za komplexní weby
s variabilním obsahem a aplikacemi

Sami si můžete udělat představu, jestli váš web může být “poloprofesionální”, ale za lepší cenu. To však nemusí platit vždy, i mezi freelancery se najdou velmi zkušení lidé, kteří odvedou skvělou práci. Problémem je jednosměrné zaměření freelancera, ten nebude mít tolik vědomostí jako tým. Může se tedy stát, že si budete muset najmout lidi na volné noze 2-3 na obsáhnutí všech potřebných disciplín (marketing, funkce, databáze).

Chcete vědět, na kolik by přibližně vyšel web u nás? Vyzkoušejte naši kalkulačku.

3 Web svépomocí

Poslední možnost je starý známý systém “udělám to já sám”.

Jste technologicky schopní a máte hodně času? Dnes existuje mnoho webových aplikací, skrze které si můžete vytvořit web sami. Tzv. CMS – content managment system (systém správy obsahu) může být např. WordPress, který využívá většina agentur i freelancerů a běží na něm cca ⅕ všech webů na světě.
Další možností jsou společnosti, u kterých si web “naklikáte” a platíte za jeho správu paušálně. Nezapomeňte si vytvořit vlastní “hodinovku” a spočítat si, kolik na tvorbě webu strávíte času. Tato částka + měsíční paušál a úpravy vám dají výslednou cenu za tvorbu webových stránek.

Největším problémem u samovýroby jsou technické a odborné znalosti. I malé věci jako úprava dispozice stránky se mohou protáhnout na hodiny práce. A co je téměř nejpodstatnější? Za tvorbou webu se skrývá mnoho dalších aktivit, které budou do budoucnosti určovat úspěšnost vašeho webu, například SEO, na kterém závisí viditelnost vašeho webu ve vyhledávači nebo UX (uživatelská zkušenosti), na které závisí to, jestli u vás uživatel provede vámi vybranou akci (cíl).
Zde jsme znovu u obsahu. Pokud jde pouze o osobní web, od kterého nic moc neočekáváte, nemusíte se ničeho bát. Jestliže chcete web využívat jako prodejní kanál, budete se muset naučit několik dalších online disciplín, nebo přenechat práci odborníkům.

Výhody
  • WordPress je zdarma (ale musíte koupit šablonu) a dokážete na něm vytvořit profesionální web se všemi jeho funkcemi (pokud to umíte)
  • Paušální aplikace, ve kterých si web “naklikáte”, jsou uživatelsky jednoduché
  • Vše si spravujete sami, spoléháte na sebe
  • Pokud se vše naučíte, tvorba dalšího webu bude snadnější
Nevýhody
  • Velmi velká náročnost na čas
  • Na všechny problémy jste sami, což je složité u nastavování prodejních cílů, UX, SEO
  • Začátky jsou obzvláště složité
  • Pokročilé funkce fungují skrze programování, což není snadná disciplína
Přibližná cena

U svépomocné tvorby webu se ceník pohybuje podle vašich schopností. Tato možnost obsahuje mnoho variabilních postupů, které zde v článku zahrnovat nebudeme, jestli byste se do práce rádi pustili sami, internet bude vaším nejlepším rádcem i mentorem.

Je vhodné brát v potaz, kolik času strávíte hledáním výukových materiálů a samotným učením. Budete hledat, jak mají stránky vypadat technicky, graficky a uživatelsky, budete se učit postavit barák od cihly. Váš čas je cenný a můžete ho využít na další potřebné aktivity v podnikání, jako je prodej či marketing, čímž na nový web vyděláte a zároveň rozvíjíte dál váš byznys.

Chcete vědět, na kolik by přibližně vyšel web u nás? Vyzkoušejte naši kalkulačku.

Nové webové stránky mohou být investicí do budoucnosti

  • Cena webových stránek závisí na výše uvedených bodech, ale web jako takový je potenciální investice. Za posledních 20 let se svět posunul v komunikaci o světelné roky dopředu a technologie se stále zlepšuje. Váš web může být jen vizitkou, může ale také sloužit jako propracovaný systém na komunikaci se zákazníky, a v neposlední řadě jako informační centrum vašeho podnikání.
  • Při přemýšlení, jaká by cena webových stránek měla být, je vhodné zamyslet se, kam se bude online svět posouvat a jaké nové možnosti bude nabízet. S příchodem nových vynálezů se nyní můžeme dozvědět mnoho o našich zákaznících a doručit jim na míru naše služby. Také si díky analytice snadno porovnáte, kde máte v byznysu problémy a kde vám věci pracují tak, jak mají.
  • Dobře optimalizovaný web s vámi může fungovat celý život. S příchodem nových technologií sice budou potřeba úpravy, ale s kvalitním základem budete mezi prvními, kdo půjde s dobou a trhem.

Máte představu a zajímalo by vás, kolik by vás web stál s naší pomocí? Máme již přes 1000+ spuštěných webů, ty nejvýznamnější si můžete prohlédnou v našich projektech.
Napište nám, náš konzultant se vám ozve a zdarma s vámi připraví detailní návrh toho, jak by váš web mohl vypadat a kolik by stál.