Google nákupy jsou zlatým dolem pro eshopery

Přibližná doba čtení: 7 minut

Google nákupy jsou velkým konkurentem srovnávačů zboží jako je např. Zboží.cz nebo Heureka.cz. Pokud vlastníte eshop, toto je Vaše cesta k rapidnímu zvýšení výdělku.

Tento typ kampaně je naprostým základem reklamy pro eshopy v rozhraní Google Ads i mimo něj. Při správném nastavení kampaně a průběžné péči o kampaň se jedná o nejvýkonnější zdroj objednávek.

V praxi to vypadá tak, že uživatel vyhledá konkrétní produkt ve vyhledávači Google např. dřevěná židle a poté se mu zobrazí relevantní produkty.. Pro přehled více produktů může uživatel kliknout přímo na záložku Nákupy.

Co budete potřebovat pro vytvoření kampaně ?

  1. Vytvořený účet v Google Ads, dále jen ‚‚GAds‘‘ – https://ads.google.com/
  2. Vytvořený účet v Google Merchant, dále jen ‚‚GM‘‘ – https://merchants.google.com/
  3. Produktový zdroj e-shopu ( feed ) vložený do Google Merchant
  4. Propojení Google Merchant s Google Ads
  5. Vytvoření produktové kampaně v Google Ads
Google Adwords

Pár kliknutí v Google Merchant

Tento nástroj je prostředník pro přenos dat z Vašeho eshopu do GAds, ve kterém je vytvořena kampaň na Google nákupy. Pro přenos dat z eshopu potřebujete do GM vložit tzv. feed – databázi vašich produktu –, který má vygenerovaný každý eshop ve své administraci. Jakmile máte GM vytvořený, vložte si v nastavení firmy logo Vašeho eshopu + vytvořte alespoň 1 sazbu dopravy (pokud tyto informace nemáte ve feedu).

Feed – Jak? Co dál?

Pro vložení feedu musíte po pravé straně přejít na ‚‚Produkty/Products‘‘ -> ‚‚Zdroje/Feeds‘‘ a poté kliknou na plus v modrém kolečku. Zde doporučujeme vybrat možnost ‚‚Plánované načtení/Scheduled fetch‘‘, jelikož zde vložíte pouze URL Vašeho feedu.

 Po vložení bude probíhat zpracování veškerých dat, které může trvat až 72h. Ve většině případů nyní přichází první překážka. V diagnostice párování produktů v GM zjistíte, kolik produktů je bezchybných a jaké atributy produktu je potřeba opravit, aby mohly být zobrazovány. 

 Jedná se o požadované atributy daného srovnávače, na základě kterých páruje Vaše produkty z eshopu do samotného srovnávače. Nyní je potřeba ve většině případů povolat zkušeného odborníka jako např. marketingového specialistu či IT specialistu, který již ví, co s feedem udělat, aby správně fungoval.

Propojení Google Merchant s Google Ads

V pravém horním rohu v rozhraní GM máte “klíč”, který symbolizuje nastavení. V nastavení kliknete na ‚‚Propojené účty‘‘ a zde připojíte vytvořený účet GAds. Pro přidání účtu zkopírujte Vaše číslo zákazníka GAds (žluté zbarvení na obrázku), které najdete v pravém horním rohu rozhraní GAds. Číslo bude vypadat např. jako 123 – 654 – 1122. Poté stačí potvrdit pozvánku v GAds, která se nachází v upozorněních (ikona zvonečku), ten najdete taktéž v pravém horním rohu.

Vytvoření produktové kampaně Standard v Google Ads

V účtu Google Ads kliknete na ‚‚+‘‘ a poté nová kampaň. Zde kliknete na tyto dlaždice.

Pod dlaždicemi se Vám zobrazí Váš účet GM, který potvrdíte + zadáte zemi, kde se produkty prodávají. Zvolíte Standardní kampaň a poté již nastavujete strukturu kampaně.

Rozpočet často rozhodne o míře vašich prodejů

Nastavení rozpočtu je zcela na Vás, vždy si řekněte, kolik chcete utratit za měsíc, a poté částku vydělte 30 (počtem dnů v měsíci) a máte denní rozpočet. Méně než 100 Kč kvůli správnému fungování nedoporučujeme.

 Strategii nastavte ruční CPC (cost per click), což znamená, že si určíte, kolik chcete maximálně investovat do prokliku na Váš produkt. Jakmile dáte malou CPC, produkty se Vám nebudou zobrazovat, jelikož systém upřednostní konkurenci. Doporučujeme ze začátku nastavit 5 – 10 Kč.

 Pro lepší optimalizaci nastavte kampaň pouze na vyhledávací síť. Pokud jste vše nastavili správně, a máte již zpracovaný feed, kampaň je aktivní a připravená získávat objednávky.

Klíč k úspěchu kampaně je NÁSLEDNÁ péče

Pokud chcete, aby Vám Google nákupy opravdu vydělávaly, nesmíte skončit jen u nastavení kampaně. Při prvních získaných datech se zaměřte na krok číslo 2, péči o kampaň. Nikdy nenastavíte kampaň tak, aby jste do ní nemuseli už znovu zasahovat. 

Mnoho dat Vám nabídne i Google Analytics. Doporučujeme produkty rozdělit podle různých kritérií, např. podle ceny za produkt, kategorie produktu či podle toho, jak moc jsou produkty prodávané. Rozhodně nenechte všechny produkty na jedné hromádce – vyčerpáte tak zbytečně kredit na ty, které nejsou nutně nejdůležitější.

Shrnutí: Cílem péče o kampaň by mělo být zefektivnění kampaně. Najít černé díry, kde Vám utíkají peníze a naopak podpořit produkty, které se hodně prodávají a vydělávají Vám peníze.

TIP : Chytré nákupy – méně starostí s kampaní

Kampaň chytré nákupy má velmi podobná kritéria pro vytvoření jako u kampaně nákupy standard. Po zvolení typu kampaně ‚‚Nákupy‘‘ musíme vybrat podtyp kampaně Chytrá kampaň.

 Chytrá kampaň již sama pracuje s daty z předešlé standardní kampaně, proto zde není moc prostoru pro správu kampaně.

 Tento typ kampaně obsahuje i dynamický retargeting, který se nastaví sám při vytvoření samostatné kampaně. Je potřeba vytvořit pouze reklamu.

 Nevýhody této kampaně zjistí spíše marketingový specialista, který by se věnoval dalšímu vývoji kampaně. Zde totiž nelze používat vylučující slova, kontrolovat výkon jednotlivých sítí, určovat výši CPC, publika pro DRTG aj.

Shrnutí : Obecně se PPC kampaně vytvářejí pro každého klienta na míru. Např. u zde zmíněných Chytrých nákupůnákupů Standard. U některých klientů fungují více Chytré nákupy, které obsahují Dynamický retargeting a u dalšího klienta zase více fungují nákupy Standard s zvlášť založenou kampaní na dynamický retargeting, kde je větší prostor pro úpravy a péči o kampaň

Google nákupy a samotný Google není jedinou možností cesty jakou se vydat za zvýšením objednávek a celkově obratu eshopu. Online marketing dnes nabízí širokou škálu reklamních kanálů jako je např. Sklik, Facebook, Heuréka. Dále je možné kampaně rozšířit i o typy kampaní jako je retargeting (znovu zobrazování zboží, které si zákazník na webu prohlédl) či vyhledávací kampaň, které též umí generovat nové objednávky pro Váš eshop.

Pokud by Vás zajímaly další možnosti reklamy na míru pro Váš web či eshop, napište nám a my Vám zdarma navrhneme efektivní nastavení Google nákupů.

Chci cenový návrh na PPC reklamu

Kontaktujte nás, my se vám brzy ozveme zpět a navrhneme tu nejvhodnější strategii reklamy na internetu .

CHCI NASTAVIT GOOGLE NÁKUPY
2020-09-04T14:46:45+02:0029. 7. 2020|