Přibližná doba čtení: 7 min

Reakce Compo Praha na návrh, že bychom vytvořili nový web, nebyla dobrá. Ze začátku to s Compo rozhodně nevypadalo na spolupráci. “Je to teď investice navíc a vlastně nevím, jestli to má cenu. Spíš se pokusím vylepšit stávající weby sama.” zaznělo při schůzce. Webové stránky má od nás Compo nyní 4. Od ničeho ke čtyřem webům – proč?

Compo Interiéry Logo

www.compopraha.cz má tři hlavní divize.

Pádné důvody pro nový web?

Ideální by byla jasná garance online úspěchu. Dnes ji nabízí skoro každá druhá firma prodávající digitální služby, tak v čem je háček? Každý byznys je jiný, a proto tyto garance nemohou fungovat, dokud si s klientem nenastavíme detailní cíle. Ptali jsme se tedy, co přesně Compo interiéry trápí.

Na naší online komunikaci nás štve…

Vrátili jsme zpátky k tomu, proč Compo nechce nový web . “No víte, my máme tři pobočky, Compo Interiéry, Compo Látky a Compo Elektro. Nabízíme mnoho různých služeb a produktů a není zcela snadné je jen tak komunikovat na internetu. Už jen přidávat nový obsah je složité a je to otrava.” chvíli jsme si povídali a objevili jsme tato slabá místa:

1. Složitá a zdlouhavá správa obsahu dosavadních webů. Komunikace online je vážně otrava, když s vámi webovky bojují.

2. Navíc i ten vzhled webu není moderní! A v důsledku toho jsou stránky dost nepřehledné.

3. Máme silnou značku, stojíme za svými zákazníky už dlouho, ale v digitálním světě to nikdo moc nechápe, tak proč to dělat?

4. Compo Interiéry a Elektro bychom rádi propagovali, ale s tím nynější podobou webů to moc nejde.

5. Compo Látky jsou známé v oboru, ale ty fungují hlavně pro prodej firmám, ne koncovému zákazníkovi. Má vůbec smysl vytvářet e-shop pro maloobchodní zákazníky?

Problémy jsme tedy po jednom rozebrali a zjistili jsme, že většina tkví ve využití zastaralé technologie. Online roky plynou podobně jako psí, 5 let starému webu je tedy v přepočtu asi 35 let. Nastal čas na renovaci a tvorbu 4 nových webů.

1. Řešení složité správy webu svépomocí a jednoduše

Ve firmách často zní “Tohle musíme dát na IT” a pak se čeká týden, než se na webu udělá téměř bezvýznamná estetická změna. S tím měla v minulosti problém i naše klientka v Compo, ale nyní si dokonce sama upravuje texty, nahrává obrázky, doplňuje e-shop nebo spravuje marketingové disciplíny jako je SEO (optimalizace obsahu webu pro nalezení uživatelem ve vyhledávači). Nový administrativní systém webu je totiž uživatelsky super jednoduchý a poskytuje spoustu rozšíření, které nahradí potřebu komunikace s “ajťákem”.

Nahrání nového článku na web je poté otázka 15 minut i s profi formátováním. Úprava nadpisu hlavní stránky? Výměna služby, obrázku či tlačítka? 30 minut svépomocí.
Compo nyní mohlo svobodně a jednoduše tvořit, ale pozor…

WordPress

2. Přehlednost webu je stěžejní pro udržení zákazníka

Dále jsme si vysvětlili, proč fungovat online. Je to stejné, jako když mluvíte se zákazníkem v obchodě. Ukazujete mu, jaké látky máte, případně možnosti vybavení interiéru. Samozřejmě nemůžete stejnému zákazníkovi ukazovat látky a za rohem se mu snažit prodat elektroinstalaci zásuvky.
Rozdělili jsme tedy weby na: 

  • Hlavní jednostránku, která funguje jako rozcestník na ostatní služby.
  • A dále 3 samostatné weby – Compo Látky, Compo Interiéry, Compo Elektro.

Celé Compo má tři různé činnosti, proto jsme vymysleli řešení, které zákazníka nemate tunou obsahu, a naopak pro něj připraví dobré, důvěryhodné a přehledné prostředí. 

Ve většině případů ale není nutné mít více rozdílných webových stránek. Často stačí jeden web, který je dostatečně přehledný. Analogicky je otázka přehlednosti stejná, jako by byl zákazník v kamenném obchodě – Nemůžete mít v regálech poházené látky s elektroinstalačním materiálem a nábytkem dohromady.
Některé weby tak fungují, a proto ztrácí zákazníky. Postupně jsme připravili pevnou půdu pro další postup.

3. Podle webu soudím firmu

Pokud kupujete službu či produkt, nejvíce věříte přátelům, rodině a svému úsudku. Pamatujete si na “zaručené výdělky a skvělé pojištění” od OVB? Nebo slyšíte klepání na dveře, otevřete a najednou vám někdo prodává ty nejvoňavější a nejluxusnější parfémy za cenu farmářského bio chleba.

V reálném světě často objevíme “naleštěnou bídu” hned. A online? Lidé jsou na internetu možná méně vnímaví, rozhodně ale rozpoznají autoritu a odbornost. Váš web je ten malý krámek, do kterého se zákazníci vrací, protože jim vždy dobře poradíte.

Compo je na trhu známé a my pochopili, že jde o “profíky” v oboru. Pokud se řekne “látka”, mnoha lidem se vybaví Compo. Bohužel, co bylo před dvaceti lety v kamenném obchodě, to už v době digitální nemusí existovat. Co s tím?

Začali jsme novým logem, následoval nový web a práce na sociálních sítích. Stále je co vylepšovat, a stále na tom makáme. Momentálně se zabýváme optimalizací webu SEO a placenou reklamou PPC. Lidé se teď začínají sami ozývat a posílat poptávky. Že prý máme krásné projekty a pěkné látky. Ptali se kolik co stojí, a jestli by šlo něco podobného udělat i pro ně. To se nám se starým webem téměř nikdy nestávalo.

  • CEO Compo interiéry


Starý web byl špatnou vizitkou a málokdo nás přes něj nekontaktoval. Nové weby nyní fungují jako online showroom a nápomocný obchodník.

“Celkově se zlepšila image celé naší firmy. Máme lepší ohlas na to, jak naše firma působí. Peníze to stálo, ale jaká je cena důvěry?”

  • CEO Compo interiéry

Nyní měla společnost Compo našlápnuto na to, aby se skrz propagaci v digitálu nestala jen “internetovou vatou”.

5 inovací, které zlepšily prosperitu střednímu podnikání

4. Jak se do světa internetu volá, tak se z něj poptávky ozývají

Po zlepšení online vizáže přišlo na lámání chleba. Mnoho podnikatelů si nechá vystavit nádhernou výkladní skříň s elektronickými poradci a myslí si, že v ulici, kde je dalších čtyřicet obchodů, stačí nechat otevřené dveře.

Samotný web je digitální centrum marketingu, je ale nutné ho podpořit další komunikací. Compo tento princip trhu pochopili, a proto začali s PPC reklamou a s pomalým nastavováním SEO. Obě tyto disciplíny vyžadovaly určitou zručnost a místo, kam je směřovat.

SEO je marketingová disciplína, skrze kterou upravujete obsah vašeho web tak, aby se líbil vyhledávacím softwarům (Google, Seznam) – a hlavně lidem, kteří službu či zboží hledají. A pokud je web zastaralý, pomalu se načítá a chybí mu určité moderní prvky, vyhledávače vás začnou schovávat, jako by se za váš starý web styděly.
My jsme pro Compo postavili vhodný web pro SEO se základním nastavením zdarma. 

PPC je druhá cesta, jak přilákat zákazníky. Za peníze. Zde platíte za proklik – ve chvíli kdy na vaši reklamu někdo ve vyhledávání klikne. Systém těchto reklam je celkem složitý, je ale důležité mít dobře přizpůsobenou stránku, na kterou se zákazník po prokliku přesune. To hodnotí sám Google (či Seznam).
Dobře postaveným webem tedy připravíte pevné základy i PPC reklamě, a nevyhazujete pak zbytečně peníze.

A teď už to všechno jen zabalit tak, aby to fungovalo samo.

5. Dobytí nového trhu a 5 manažerů za cenu jednoho

“Ale to není vše!” řekl by Horst Fuchs a přihodil by něco navíc. A my nemohli nechat Compo uprostřed řešení dalších dvou problémů. Nastala tedy měsíce dlouhá spolupráce, orientace na nový trh, a tak trochu vojna.

Pro Compo Látky jsme vytvořili e-shop, který rozšířil základnu pro velkoobchod. Firmy a podnikatelé si nyní mohli efektivně vybrat specifické zboží, i když pak objednávali ve velkém skrz telefon či e-mail.
Zároveň jsme s pomocí nového elektronického obchodu prorazili na trh koncového zákazníka a rozšířili tak Compu příjmy.

“A co teď s tím vším? Obchoďáci, objednávky na e-shopu, marketing. To musíme najímat dalších pět manažerů?” Říkali si v Compu. Jedna možnost je platit navždy 5 manažerů. Nebo zaplatit jednou za podnikový systém, který je nahradí. 

Vytvořili jsme tedy pro celou společnost CRM (podnikový) systém. Jedná se o back office program doslova na všechno. Účetní systém, správa hodin zaměstnanců, přiřazování projektů a objednávek, na kterých se pracuje. Systém organizuje, co je rozpracované, hotové, vyfakturované a to vše se promítá do kalendářů zaměstnanců. Podle zápisu hodin do CRM se pak automaticky tvoří výplaty, a např. i podklady na finanční analýzy úspěšnosti (kde ušetřit, kde investovat).
Vyčerpávající? Možná, ale neskutečně nápomocný software na organizaci všech aspektů společnosti.

Pozor, klišé! Udělejte první krok. Protože to prostě funguje

Co všechno jste obětovali pro své podnikání? Čas, peníze a občas i nervy. Webové stránky nejsou zázračný lék na úspěch v tvrdém byznys světě. Jsou ale vstupenkou na digitální trh, kde můžete stát tisícům zákazníků tváří v tvář, 24/7 a být vždy připraveni na nové příležitosti.

Chci návrh webových stránek zdarma

Kontaktujte nás, my se vám brzy ozveme zpět a navrhneme ty nejvhodnější webové stránky přímo pro váš typ podnikání.